1.Chì ghjè una stretta filtru à banda?
Filtrisò dispositivi ottici aduprati per selezziunà a banda di radiazione desiderata. I filtri à banda stretta sò un tipu di filtru passa-banda chì permettenu à a luce in una gamma di lunghezze d'onda specifica di esse trasmessa cù alta luminosità, mentre chì a luce in altre gamme di lunghezze d'onda serà assorbita o riflessa, ottenendu cusì un effettu di filtraggio.
A banda passante di i filtri à banda stretta hè relativamente stretta, generalmente menu di u 5% di u valore di lunghezza d'onda cintrale, è pò esse largamente aduprata in una varietà di campi, cum'è l'astronomia, a biomedicina, u monitoraghju ambientale, e cumunicazioni, ecc.
2.A funzione di stretta filtri à banda
A funzione di u filtru à banda stretta hè di furnisce a selettività di lunghezza d'onda per u sistema otticu, principalmente in i seguenti aspetti:
(1)Filtrazione selettiva di a luce
Banda strettafiltripò filtrà selettivamente a luce in certe gamme di lunghezze d'onda è mantene a luce in gamme di lunghezze d'onda specifiche. Questu hè impurtante per l'applicazioni chì richiedenu a distinzione trà fonti luminose di diverse lunghezze d'onda o chì richiedenu fonti luminose di lunghezze d'onda specifiche per esperimenti o osservazioni.
(2)Riduce u rumore di luce
I filtri à banda stretta ponu bluccà a luce in intervalli di lunghezza d'onda innecessarii, riduce a luce diffusa da fonti luminose o l'interferenza di a luce di fondu, è migliurà u cuntrastu è a chiarezza di l'immagine.
I filtri à banda stretta
(3)Analisi spettrale
I filtri à banda stretta ponu esse aduprati per l'analisi spettrale. A cumbinazione di parechji filtri à banda stretta pò esse aduprata per selezziunà a luce di lunghezze d'onda specifiche è realizà analisi spettrali precise.
(4)Cuntrollu di l'intensità luminosa
I filtri à banda stretta ponu ancu esse aduprati per aghjustà l'intensità luminosa di una fonte luminosa, cuntrullendu l'intensità luminosa trasmettendu o bluccendu selettivamente a luce di lunghezze d'onda specifiche.
3.U principiu di u filtru à banda stretta
Banda strettafiltriutilizanu u fenomenu d'interferenza di a luce per trasmette o riflette selettivamente a luce in una gamma di lunghezze d'onda specifica. U so principiu hè basatu annantu à e caratteristiche d'interferenza è d'assorbimentu di a luce.
Ajustendu a differenza di fase in a struttura di impilamentu di strati di film sottili, solu a luce in a gamma di lunghezze d'onda di destinazione hè trasmessa selettivamente, è a luce di altre lunghezze d'onda hè bluccata o riflessa.
Specificamente, i filtri à banda stretta sò generalmente impilati da parechji strati di film, è l'indice di rifrazione è u spessore di ogni stratu di film sò ottimizzati secondu i requisiti di cuncepimentu.
Cuntrullendu u spessore è l'indice di rifrazione trà i strati di film sottili, a differenza di fase di a luce pò esse aghjustata per ottene effetti d'interferenza in un intervallu di lunghezza d'onda specificu.
Quandu a luce incidente passa per un filtru à banda stretta, a maiò parte di a luce serà riflessa o assorbita, è solu a luce in una gamma di lunghezze d'onda specifica serà trasmessa. Questu hè perchè in a struttura di impilamentu di strati di film sottili di ufiltru, a luce di una lunghezza d'onda specifica pruducerà una differenza di fase, è u fenomenu d'interferenza farà chì a luce di una lunghezza d'onda specifica sia rinfurzata, mentre chì a luce di altre lunghezze d'onda subiscerà una cancellazione di fase è serà riflessa o assorbita.
Data di publicazione: 18 di ferraghju 2024
