In fotografia è ottica, un filtru di densità neutra o filtru ND hè un filtru chì riduce o mudifica l'intensità di tutte e lunghezze d'onda o culori di luce in modu uguale senza cambià a tonalità di a ripruduzzione di u culore. U scopu di i filtri di densità neutra standard per a fotografia hè di riduce a quantità di luce chì entra in l'obiettivo. Cusì si pò sceglie una cumbinazione di apertura, tempu di esposizione è sensibilità di u sensore chì altrimenti pruducerebbe una foto sovraesposta. Questu hè fattu per ottene effetti cum'è una prufundità di campu bassa o sfocatura di muvimentu di l'uggetti in una gamma più larga di situazioni è cundizioni atmosferiche.
Per esempiu, si puderebbe vulè filmà una cascata à una velocità di l'otturatore lenta per creà un effettu di sfocatura di muvimentu intenzionale. Un fotografu pò determinà chì una velocità di l'otturatore di dece secondi hè necessaria per ottene l'effettu desideratu. In un ghjornu assai luminosu, ci pò esse troppu luce, è ancu à a velocità di a pellicola più bassa è à l'apertura più chjuca, una velocità di l'otturatore di 10 secondi lascerà entre troppa luce è a foto serà sovraesposta. In questu casu, applicà un filtru di densità neutra adattatu hè equivalente à fermà unu o più stop supplementari, permettendu velocità di l'otturatore più lente è l'effettu di sfocatura di muvimentu desideratu.
Un filtru di densità neutra graduata, cunnisciutu ancu cum'è filtru ND graduatu, filtru di densità neutra divisa, o solu filtru graduatu, hè un filtru otticu chì hà una trasmissione di luce variabile. Questu hè utile quandu una regione di l'imagine hè luminosa è u restu ùn hè micca, cum'è in una foto di un tramontu. A struttura di stu filtru hè chì a metà inferiore di a lente hè trasparente, è passa gradualmente versu altri toni, cum'è u grisgiu sfumatu, u blu sfumatu, u rossu sfumatu, ecc. Pò esse divisu in u filtru di culore sfumatu è u filtru diffusu sfumatu. Da a perspettiva di a forma di u gradiente, pò esse divisu in gradiente dolce è gradiente duru. "Dolce" significa chì a gamma di transizione hè grande, è vice versa. I filtri sfumati sò spessu usati in a fotografia di paisaghji. U so scopu hè di fà deliberatamente chì a parte superiore di a foto ottenga un certu tonu di culore previstu in più di assicurà u tonu di culore nurmale di a parte inferiore di a foto.
I filtri di densità neutra graduata grisgia, cunnisciuti ancu cum'è filtri GND, chì sò per metà trasmittenti di luce è per metà bloccanti di luce, bluccendu una parte di a luce chì entra in l'obiettivo, sò largamente usati. Hè principalmente adupratu per ottene a cumminazione di esposizione curretta permessa da a camera in fotografia di prufundità di campu bassa, fotografia à bassa velocità è cundizioni di luce forte. Hè ancu spessu adupratu per equilibrà u tonu. Un filtru GND hè adupratu per equilibrà u cuntrastu trà e parte superiore è inferiore o sinistra è destra di u schermu. Hè spessu adupratu per riduce a luminosità di u celu è riduce u cuntrastu trà u celu è a terra. Oltre à assicurà a normale esposizione di a parte inferiore, pò supprimà efficacemente a luminosità di u celu superiore, rendendu a transizione trà chjaru è scuru dolce, è pò mette in risaltu efficacemente a struttura di e nuvole. Ci sò diversi tipi di filtri GND, è a scala di grigi hè ancu diversa. Passa gradualmente da u grisgiu scuru à incolore. Di solitu, si decide di aduprà dopu avè misuratu u cuntrastu di u schermu. Espone secondu u valore misuratu di a parte incolore, è fà alcune correzioni se necessariu.
Data di publicazione: 07-02-2023
